Новини

РЕЦЕПТА ЗА ДОБРО ЖИВО ИЗЛЪЧВАНЕ В ИНТЕРНЕТ

10.05.2020

Днес ще се проведе последния от поредицата изключително престижни международни уебинари, посветени на съвременните подходи за минимално инвазивно хирургично лечение на миома. В него д-р Георги Стаменов от МБАЛ „Надежда“ ще е модератор. Участниците ще са: - Д-р Луис Алонсо Пачеко (Испания)– съпредседател на Световния конгрес по хистероскопия и главен редактор на Hysteroscopy Newsletter, водещ изследовател и консултант по минимално инвазивна гинекологична хирургия; - Доц. Хосе Тони Каруньо (САЩ)- преподавател по минимално инвазивна и роботизирана хирургия в гинекологията, член на борда на редица професионални дружества по гинекологична хирургия, както и на редакциите на водещи специализирани научни издания Уебинарите се организират от Световния конгрес по хистероскопия, с подкрепата на Европейското дружество по гинекологична ендоскопия (ESGE) и Латиноамериканското дружество по гинекологична ендоскопия и ултразвук (SIAEGI). Инициатори на събитието са съпредседателите и членовете на научния комитет на конгреса, сред които e и д-р Стаменов. Безплатен достъп - http://my-gch.com/webinar Представяме ви един от участниците в тази мащабна международна организация - ITService – Bulgaria.

????РЕЦЕПТА ЗА ДОБРО ЖИВО ИЗЛЪЧВАНЕ В ИНТЕРНЕТ

Визитка: ITService – Bulgaria е водеща ИТ компания, специализирана в лайв стрийминг услуги и креативни решения за излъчване. Собственици и основатели са Мартин Войнов и Митко Ганов. Компанията е фокусирана основно в медицинска среда и професионална поддръжка за всички видове медицински събития. Екипът е от млади професионалисти заедно с висок клас уеб, аудио и видео оборудване работят за вашия стратегически бизнес, разпознаване на бранда Ви и публичност по целия свят ... НА ЖИВО!

Каква е рецептата за живо излъчване по интернет?

????Пандемията в цял свят рязко пренесе всички ни в онлайн пространството. Редица събития от арт, през театрални представления, концерти, интервюта, до семинари и конференции започнаха да се провеждат на живо онлайн. Това наложи бърза адаптация буквално в движение на редица платформи и на организаторите. Но в най-общи линии и преди и сега рецептата включва: опит, пак опит, отлично техническо оборудване и отново опит, защото и най-прекрасната идея с погрешно заснемане или неправилно осветление, или лош звук например се разваля. А без атрактивна идея – т.е. без качествено съдържание, няма да има и зрители, дори и с най-прекрасната техника. Към това се добавят и интересни участници или водещ, или модератор, за които също е важно да са приятни като общо излъчване - дикция, харизма или опит и полезност на това, което ще представят. Не на последно място идват и професионално подготвена графична визия, която да дава допълнителна информация или да подсилва основното изложение, добра сценарна рамка, така че представянето да върви интересно и да задържа вниманието, правилно разпределено в определеното време. И всички тези хора и идеи трябва да са добре координирани. И разбира се – с добра интернет връзка.

Звучи сложно и мащабно…

????Ами, да, така е. Ние се занимаваме с това от края на 2015 г.. Сега, с активирането на тези изяви сме свидетели ежедневно на различни уебинари и различни живи излъчвания или както вече навлезе чуждицата live stream. Някои са много доби, но някои са просто телефон в стая с лампата на тавана или участниците не съумяват да преодолеят добре старта и забавянето, което се получава и така чуваме нецензурни думи, шегички, шум. Понякога има уебинари, в които модератора е с не добра подготовка или не се справя добре пред камера и това влошава общото представяне на лекторите … и т.н.. Но в крайна сметка е похвално старанието на всички и опитите за виртуално общуване, вместо пълна изолация.

В момента участвате в организацията и провеждането на 4 международни уебинара. Какви са стъпките, за да се случи едно такова събитие?

????Първата стъпка, разбира се е идеята. В конкретния случай веднага след това последва избора на правилната платформа, непрестанната комуникация с участниците и организаторите, изчистване на концепцията и подбиране на правилното техническо оборудване, тестове, пак тестове и още тестове чак до живото излъчване. Наш ангажимент беше и създаването на уеб страницата с програмата за уебинарите и фактическата регистрация.

Кой е основния организатор на серията уебинари?

????Уебинарите се организират от няколко групи участници. Едните сме ние. В конкретния случай работим с част от екипа на МБАЛ „Надежда“. Основният организатор, като носител на идеята е Световния конгрес по хистероскопия, с подкрепата на Европейското дружество по гинекологична ендоскопия (ESGE) и Латиноамериканското дружество по гинекологична ендоскопия и ултразвук (SIAEGI).

Как те се свързаха с вас?

????Инициатори на събитието са съпредседателите и членовете на научния комитет на конгреса, сред които e и д-р Георги Стаменов от МБАЛ „Надежда“. Той обсъди идеята с проф. Серхио Хаимович (Испания/Израел), който е съпредседател и след това ни поканиха да се включим в организацията на техническата част. От години работим изключително гъвкаво с МБАЛ „Надежда“ и д-р Георги Стаменов по различните им проекти.

Назовете някои от тях

????С МБАЛ „Надежда“ организираме различни симпозиуми, семинари, конгреси, уъркшопи и уебинари, като например за борба с ендометриозата, за асистираната репродукция, училища за бъдещи родители на акушер Надежда Стаменова, международно училище по лазерна гинекологична хирургия и други, като си партнираме отлично с видео отдела на болницата N–Media. Именно те изготвиха видео анонсите за отделните дати, като участниците и от Световния конгрес по хистероскопия останаха изключително доволни от качеството, което получиха, при това за изключително кратки срокове. Работим с N–Media и по други наши проекти.

Да се върнем на международните уебинари - как се координират едновременно участници от 3-4-5 различни държави и дори от различни континенти?

????Нужен е добър план, прецизна организация, следване на строги стъпки. Във връзка сме с всеки един участник и модератор. Предварително се преформатират и оформят презентации и видеа от операции… извършваме ежедневни тестове. Общо взето най-важното в координацията на участници от различни точки на света е комуникацията.

Когато пандемията в България и по света утихне какво очаквате да се случи с този тренд във видео излъчванията?

????Предполагаме, че за известно време ще има спад, защото на хората им втръсва от стоенето пред мониторите. Но след това като цяло този сектор ще продължи да се развива, защото този метод показа на много хора неподозираните възможности за бързо, гъвкаво и сравнително по- евтино провеждане на различни събития. Например един класически семинар или конференция с международно участие изисква наем на зала, хотели, кетъринг, голям екип от участници на терен, голямо техническо обезпечение като техника за озвучаване, осветление, сцена, видео стена за излъчване на презентациите; участниците трябва да пътуват – т.е. имаме разход на време и пари. А при един онлайн уебинар, всеки си е в дома или на работното място и се спестяват значителни средства и време, тъй като отпадат пътуването, хотелите и голяма част от техническото оборудване. Дори и в по-малък мащаб, фирмите оцениха най-сетне предимствата на home office, за който се говори от десетки години, а сега просто бяха притиснати да го използват. Така че – бъдещето вече си е съвсем реално настояще и всички имаме възможност да общуваме много по-бързо, и достъпно.


« Обратно

Разпечатайте тази страница
Споделете тази страница: